FILM- OG FOREDRAGSAFTEN
FRA ”NAK OG ÆD”
Torsdag den 25. marts 2021, kl. 19.00-21.00
I fællesrummet på Rosmus Skole

I samarbejde med Tirstrup-Hyllested Jagtforening gennemfører vi nu det foredrag med Jørgen Skouboe, "Nak og Æd", der oprindeligt var programsat til den 23. marts 2020, men som desværre måtte aflyses/udsættes på grund af den daværende Corona-situation i landet. Gennemførelsen er selvsagt under forbehold af de Corona-restriktioner, der evt. må herske til den tid. - Vi har med vilje forsøgt at "gå så langt fem, som muligt" i håb om, at de nuigældende restriktioner til den tid er ophævet eller i det mindste mildnet så meget, at vi kan gennemføre fuldt forsvarligt.
Arrangerer er som tidligere annonceret en spændende film- og foredragsaften med den kendte og karismatiske Jørgen Skouboe fra TV-programmet ”Nak og Æd”. Foredraget er opdelt i to afdelinger, adskilt af en halv times kaffepause.
Første afdeling hedder slet og ret ”Nak og Æd”. Her fortæller Skouboe om sit arbejde med rogrammet ”Nak & Æd” og om sin holdning til jagt. Hvorfor hedder det ”Nak & Æd” ? Smager en husmår godt ? Og hvorfor er der så mange, der kigger med ? - Det og meget mere får vi svar på i denne del af aftenens program.

I pausen serveres kaffe og franskbrød med ost og rullepølse.

I anden afdeling skal vi høre foredraget ”Nak & Æd i Norden”
Jørgen fortæller her om jagten på Nordens vildt og om mødet med vores Nordiske brødres jagtkultur. Jagten på White Tail i Finland var en jagtform, som Jørgen aldrig havde drømt om. På Svalbard skød han en Remmesæl midt i isbjørnens spisekammer og i Grønland frøs det minus 38 grader, da han endelig stod overfor Moskusoksen. Vi skal også høre om jagten på Urfuglen i Sverige, Rensdyret på Island, Mallemukken på Færøerne og om fiskeriet efter Helleflynder på Lofoten der ligger 350 km ude i Norskehavet.

Der vil i week-enden 31/10-01/11 2020 tilgå alle, der har bestilt/betalt billetter sms-besked om den nyeb dato. Er man forhindret denne dato, bedes man straks meddele dette via mail til: elsegaarde-jagtforening@hotmail.dk (bemærk: .dk - ikke .com). Man vil så naturligvis kunne få sit indbetalte beløb tilbagebetalt. Oplys i såfand venligst, hvilket kontonummer beløbet skal overføres til. - På forhånd tak !

Der er stadig enkelte billetter ledige, så hvis du kende nogen, der kunne være interesseret, så giv dem venligst "et tip". Billetprisen er 150,- kr. pr. person, incl. kaffe og 2 stk. franskbrød med ost og rullepølse i pausen. Alle kan deltage. – Der er adgangsbegrænsning ved 149 tilhørere.

Billetbestilling og samtidig forudbetaling er nødvendig og efter ”først til mølle”-princippet,  Dette skal ske ved indbetaling til Elsegaarde Jagtforenings konto i Sparekassen Kronjylland, Ebeltoft afd. – Reg. nr. 9360, konto nr. 0010 758920, - med angivelse af tydeligt navn, adresse og telefonnummer samt antal billetter, – FRA OG MED 01. november 2020 TIL OG MED 19. marts 2021. Billetterne vil blive udleveret i navngivne kuverter ved indgangen. – Der kan ikke købes billetter ved indgangen.

Begge foreninger glæder sig til en spændende aften og håber på god tilslutning.