Film- og foredragsaften om vildsvinejagt i Pyrenæerne onsdag den 23. marts 2022:

Spændende film- og foredragsaften for alle jægere og andre naturintereserede

VILDSVINEJAGT I PYRENÆERNE

Elsegaarde Jagtforening inviterer alle interesserede til en spændende film- og foredrags- aften, hvor danske Tom Vedel fra den spanske jagtorganisation  Caza De Jabali viser film og fortæller om den spændende jagtform på en af Europas stærkeste vildsvinestammer.
Jagtområdet er et 100.000 hektarer (lidt mindre end Lolland) stort, vildt, øde og fjernt område i Pyrenæerne i nærheden af landsbyen Arén på grænsen mellem Aragon og Catalonien. De 100.000 hektarer er delt op i mindre områder på mellem 2.000 – 5.000 hektarer hver og der drives kun jagt én (1) gang om året i hvert af disse områder for at beskytte området og miljøet, og for at gøre jagten mere eksklusiv. Jagten er ikke for hvem som helst; man skal kunne matche de strabadserende udfordringer det giver, og man  skal være en god skytte, Man står ikke i et tårn og roligt planlægger sit skud, man er i terræn og hundene driver vildtet ned forbi de enkelte jægere. Det er jagt i sin reneste form.

Det er ikke en hyggetur, med gammel dansk om morgen, det er jagt i sin ypperste form og alkohol er bandlyst indtil jagten er overstået. Det er jagt for feinscmeckere.

Årligt nedlægges over 2000 vildsvin i området, og én jæger nedlægger typisk imellem 2 og 3 stk. på en weekend. Det er ikke usædvanligt at en enkelt jæger nedlægger 5-6 stykker, og det sker også – som ved al anden jagt - at en jæger ikke nedlægger noget som helst. Det er jo netop det, der er det gode ved jagt. Der er ikke noget, der på forhånd er givet.

Der er fri entré og alle velkomne siger man fra Elsegaarde Jagtforening, der håber på godt fremmøde til den spændende aften i selskab med andre jægere og naturinteresserede.

Fakta:
Film- og foredragsaften om vildsvinejagt i Pyrenæerne.
Onsdag den 23. marts 2022 kl. 19.00  i Skudehavnens fælleshus, Skudehavnen 61, 8400 Ebeltoft.
Alle er velkomne, fri entré. Drikkevarer kan købes til rimelige priser.

.... og plakat:

inviterer til
film- og foredragsaften om
VILDSVINEJAGT I PYRENÆERNE

onsdag den 23. marts 2022, kl. 1900
i Skudehavnens Fælleshus, Skudehavnen 61, Ebeltoft

Tom Vedel fra den spanske jagtorganisation Caza De Jabali, viser film og fortæller om vildsvinejagt i Pyrenæerne. Pyrenæerne huser en stor og stærk bestand af vildsvin, men kun få har fået øjnene op for de unikke jagtmuligheder, området indebærer.

Alle er velkomne, - fri entré. - Drikkevarer kan købes til rimelige priser.

Se kort video-indslag - "appetitvækker" - på dette link: https://youtu.be/w8vNmz_Ohko

Læs nærmere info på: www.CazaDeJabali.com  og www.vildsvinejagt.com