FLUGTSKYDNING

I 1970-erne havde foreningen egen flugtskydningsbane ved Søndre Plantage, men som så mange andre flugtskydningsbaner blev den nedlagt efter krav fra myndighederne.

Foreningens medlemmer har nu mulighed for at skyde på de godkendte baner i Gravlev, Agri og Feldballe.

Herudover låner foreningen hvert år i april måned flugtskydningsbanen i Gravlev en dag, hvor foreningen betaler en hovedskydning + en kasse patroner for hvert af de medlemmer, der møder op. - Dette er ren træning, selv om vi også kalder det et "foreningsmesterskab".  Det vigtige er imidlertid ikke at vinde, men at opøve og vedligeholde sine skydefærdigheder.

Siden 1992 har foreningen deltaget i den årlige "sekskant-skydning", der afholdes mellem Tirstrup, Mols-Rønde, Boeslum, Rosenholm, Feldballe og Elsegaarde Jagtforeninger. - Foreningens hidtil bedste resultater i denne årlige sekskant-skydning var da vi vandt i 1994 og da Uffe Andersen i 1996 vandt den individuelle konkurrence.