SKOVENS DAG 2017
søndag den 7. maj 2017,
kl. 10.00-15.00 ved Ørnbjerg Mølle

Også i år stod Elsegaarde Jagtforening som arrangør af Skovens Dag, søndag den 7. maj, - ligesom sidste år sammen med skovejer Eivind Engbeerg, Grandus og Randers Fladen Skov. Derudover medvirkede en række "eksterne" aktører: Jægerråd Syddjurs, Ebeltoft Jagthornsnlæsere, Grenaa Ruhårsklub, Nationalpark Mols Bjerge og Spejderne, 1. Ebeltoft.
Vejret var fantastisk og bidrog til, at alle fik en dejlig dag ud af det. Særlig succesfulde var de to guidede ture, Jægerrådsteltet, smagsprøverne på grillet dyrekølle, og - ikke mindst - luftbøsse- og bueskydningen samt jagthundeopvisningen.
Se oversigt over alle aktiviteterne i annoncen og pressemeddelelsen, der begge blev bragt inden arrangementet fanst sted, - se
her og her.
Desværre merldte Randers Buejægere fra få dage forinden, ligesom Stubbe Sø Hjortelaug svigtede aftalen med Jægerrådet, hvorfor der heller ikke var udstillet nogle af deres gevirer.

Desværre var der anslået "kun" ca. 100 besøgende (udover de medvirkende, hvoraf spejderne og jaghthornsblæserne "fyldte godt"). Det er kun ca., en trediedel af, hvad der normalt besøger Skovens Dag-arrangementet. Dette kan der være flere årsager til, f.eks. at det var en konfirmationssøndag, ligesom det gode vejr måske har fået nogle til at blive hjemme for at få haven gjort klar.Men også konkurrence fra lignende arrangementer både på selve dagen og dagen før kan have været udslagsgivende. - Eksempelvis afviklede nationalpark Mols Bjerge (uagtet at Nationalparken også medvirkede ved vort arrangement) et deget arrangement dagen før under overskriftsn "Lille Skovens Dag", - hjvilket vi nok ikke syntes var helt fair.

Ikke desto mindre betragter vi dagen som vellykket, og mange af de besøgende var seriøst interesserede. Blandt andet var der potentielle nye medlemmer til jagtghornsblæserne og til os selv.

Se flere fotos fra den dejlige dag her.