75-ÅRS JUBILÆUM

I anledning af jubilæet udgav foreningen et 36 siders stor jubilæumsskrift, der omhandlede foreningens 75-årige historie. Herover ses forsiden, - der prydes af et foto fra en af de største dage i foreningens historie: Rævejagten den 27. december 1975, hvor der blev nedlagt ialt 8 ræve, - heraf de 5 før frokost (forsidebilledet).
Hvis du kunne tænke dig et eksemplar af dette jubilæumsskrift, kan du kontakte formand Jørgen Brøgger.

Læs formanden forord i jubilæumsskriftet her.

Læs jubilæumsskriftets kapitel om foreningens start og de første år her.

Læs kapitlet med Klaus Bertram Mikkelsens barndomseringdringer her.

Læs jubilæumsskriftets kapitel om jagtudøvelsen gennem tiderne her.

Den 24. marts 2008 fyldte Elsegaarde Jagtforening 75 år. - Selve jubilæumsdagen faldt på 2. påskedag, hvorfor jubilæet blev fejret med en reception lørdag den 15. marts og en jubilæumsfest lørdag den 29. marts.

Til receptionen havde vi ved stor velvilje fra ejeren, Preben Steen Jensen, fået lov at låne Marsk Stigs Kro i Elsegaarde, der dannede de helt rigtige rammer til receptionen, - "lige i hjertet af Elsegaarde", hvor det hele startede for de 75 år siden.
Forud for dagen havde medlemmer af foreningen brugt mange dage på at gøre lokalerne i stand, og de hyggelige, lavloftede stuer
blev pyntet op med forskellige trofæer m.v., så det hele nærmest fremstod som en "jagtejendom". - Vi bød ved receptionen på diverse vildtspecialiteter (bl.a. vildtfrikadelelr, dyreleverpostej, hjorterullepølse, hjortespegepølse og røget dyrekølle).
Receptionen besøgtes af over 100 gæster med borgmester, PUK-udvalgsformand og HB-medlem i Jægerforbundet i spidsen. Der var underholdning ved Ebeltoft jagthornsblæsere, der bl.a. ur-opførte "Elsegaarde Jagtforenings Jubilæumsfanfare" og efterfølgende overrakte os noderne dertil.

Læs referatet fra jubilæumsreceptionen her.

Jubilæumsfesten afholdtes i Marinestuen, hvor der i dagens anledning var lavet en fin jagtudstillinng. - Efter velkomstdrink af vin, fremstillet af skovens vilde bær, var der jubilæumsmiddag, bestående af fiskefad med hvidvinsdampet pangasiusfilét, lakseroulade, røget tun og krebs. Hovedretten var nøddefarseret rensdyrkølle og vildsvinefilét med ristede svampe, grøntsager, små kartofler, tyttebær og portvinssauce. Til dessert var der brombæris med frugtsalat og det hele afsluttedes med kaffe og kransekage. - Og efter middagen blev der danset til ud på de små timer.

Se fotos fra både reception og fest herunder.