BUKKEJAGT

Foreningen udbyder hvert år en "Bukkepulje", hvor de medlemmer, der måtte ønske det, kan deltage og udøve sommerens stemningsfulde bukkejagt.
For deltagelse i bukkejagten betales et ekstra gebyr på 500,- kr., der går til foreningens vildtpleje.
Bukkepuljedeltagerne mødes til et "bukkepuljemøde" i april, hvor der trækkes lod om, hvem der får tildet hvilke datoer i bukkesæsonen.
Deltagerne inddeles i "hold" (typisk 4-5 mand pr. "hold"), der hver har en uge ad gangen på reviret, - og så selv fordeler, hvem der sidder hvor og hvornår.

Foreningen har 11 hochsitse på reviret, og jagten må af sikkerhedsmæssige grunde kun - på grunde af det flade terræn - drives fra disse hochsitse.
De medlemmer, der er så heldige at nedlægge en buk, gemmer den ene kølle i fryseren indtil årets jagtfrokost, h.h.v. Skovens Dag, medens resten af bukken, incl. opsatsen, tilfalder den heldige nimrod. - Til gengæld kommer de, der har nedlagt buk og leveret en kølle, billigere med til årets jagtfrokost, end foreningens øvrige medlemmer, da de jo har skaffet kødet til "den obligatoriske" røget dyrekølle (h.h.v. gratis smagsprøver på grillet dyrekølle ved Skovens dag).

Hvert år ved bukkepremieren - den 16. maj - arrangeres der "Bukketræf" på Christian Koudals fritidsgrund, "Frihuset", hvor alle mødes og fortæller om deres oplevelser på premieremorgenen, - og de nedlagte bukke præsenteres på en parade, der er hornblæsning med signalet "sommerbukken" og derefter er der til den medbragte termokaffe fælles morgenbord, incl. stor æggekage, tilberedet over bål. - Det er er et rigtigt hyggeligt og megtet stemningsfuldt arrangement, som endnu flere meget gerne måtte deltage i.

Læs nærmere oim bukkejagten her.