FAMILIEFISKETUR TIL KOLINDSUND-KANALEN
Lørdag den 10.august 10.00-13.00

Ved generalforsamlingen sagde vi, at vi gerne ville arrangere en familie-fisketur i august måned, og spurgte, hvad der ville være mest interesse for: En hav-fisketur i små både (forudsat, at der var medlemmer, der ville lægge både til, selvsagt), en kyst-fisketur eller en tur til Kolindsund-kanalen. Der var langt størst stemning for turen til Kolindsund-kanalen, bl.a. fordi det vil være det mindst vejrligs-afhængige. Så det har vi fulgt, og håber nu, at der vil blive god tilslutning til det. Turen vil være lige velegnet for børn/børnebørn som voksne, såvel ”almindelige lystfiskere” som mere ”inkarnerede sportsfiskere”.

Der er gode muligheder for fangst af flere forskellige fiskearter som f.eks. aborrer, gedder, brasen, suder – måske en ål - og som det nok mest eftertragtede: En bæk- eller havørred !

Der kan fiskes med ”alt” fra regnorm og skalrejer til spinner, blink og wobler.

Der mødes kl. 10.00 ved Grenaa Sportsfiskerforenings klubhus, der ligger ved siden af informationsbygningen, hvor der fortælles om kanalens, Pumpelaugets og Fannerups historie. Du finder det ved at dreje til venstre lige før broen, når du kommer fra Trustrup/Lyngby til Fannerup. Vi opsætter skiltning ved broen.

Vi fisker indtil kl. 13.00, hvorefter vi samles ved klubhuset, hvor der vil være præmieuddeling til de, der fanger h.h.v. den første, den største og de fleste fisk, og hvorefter vi i fællesskab hygger os