FAMILIEFISKETUR TIL KOLINDSUND-KANALEN
Lørdag den 10.august 10.00-13.00

Ved generalforsamlingen sagde vi, at vi gerne ville arrangere en familie-fisketur i august måned, og spurgte, hvad der ville være mest interesse for: En hav-fisketur i små både (forudsat, at der var medlemmer, der ville lægge både til, selvsagt), en kyst-fisketur eller en tur til Kolindsund-kanalen. Der var langt størst stemning for turen til Kolindsund-kanalen, bl.a. fordi det vil være det mindst vejrligs-afhængige. Så det har vi fulgt, og håber nu, at der vil blive god tilslutning til det. Turen vil være lige velegnet for børn/børnebørn som voksne, såvel ”almindelige lystfiskere” som mere ”inkarnerede sportsfiskere”.
Der er gode muligheder for fangst af flere forskellige fiskearter som f.eks. aborrer, gedder, brasen, - og som det nok mest eftertragtede: Ørreder !
Grenaa Sportsfiskerforening har fiskeretten i kanalen. Via Georg Sand har vi fået et meget generøst tilbud fra Sportsfiskerforeningen, sådan at foreningen (altså jagtforeningen) betaler et symbolsk beløb til Sportsfiskerforeningen, hvorefter vi låner klubhuset, hvor der også er toiletter, og har gratis fiskeri i kanalen for alle ! - Dog skal man, hvis man er mellem 18 år og pensionsalderen - som da vi var ved Randers Fjord efter vårsild - selvfølgelig have offentligt fisketegn (lystfisker, ikke fritidsfisker). Dette kan bestilles online på dette link:
https://fisketegn.dk/kob-lystfiskertegn - Dette gælder dog kun, hvis man selv fisker aktivt. Hvis man derimod "kun" hjælper børn/børnebørn, skal man ikke have fisketegn.

Tilmelding til Jørgen Brøgger (4035 2211 eller jb@joergen-broegger.dk) senest den 3. august.

Tag familien – også gerne en god (jagt-)ven – med, så vi kan få en god og hyggelig dag sammen.
Hvis du ikke tidligere har været lystfisker-interesseret, så prøv at deltage denne dag. Vi tror på, at du ikke vil fortryde det. Og i øvrigt har vi samme motto for foreningens fisketure som for foreningsjagterne: Det kan godt være, at vi ikke har så meget på paraden, - men vi er gode til det sociale ! - Vi bestiller godt vejr.