”BEVÆGELSESJAGT DJURSLAND”
Lørdag den 27. januar 2024:

Igen i år er Ryomgård og Omegns Jagtforening initiativtager til en bevægelsesjagt over hele Djursland med det primære formål at få et overblik over bestandene af klovbærende vildt, - selvsagt også med mulighed for at få noget nedlagt. – Se selve invitationen på vores egen hjemmeside på dette link:

Programmet i år er ændret i forhold til de tidligere år, idet selve jagten starter ved solopgang, kl. 08.10 og slutter kl. 11.00, - hvorefter det traditionelle efterfølgende arrangement på Mejlgaard Slotskro starter kl. 12.00 med afslutning kl. ca. 15.00. Her er der fælles parade, frokost og efterfølgende foredrag om bl.a. bly i riffelpatroner (v. Niels Kanstrup) og lodtrækninger om gode præmier m.m.

Hvis du ønsker at deltage i denne jagt, så giv et praj til Jørgen Brøgger, herunder også om du vil deltage i det afsluttende arrangement, hvilket selvfølgelig er frivilligt; så sørger vi for samlet tilmelding.

Vedr. Colindseje vil det ligesom tidligere være sådan, at det hold i riffelpuljen, der har "tur" (Hold 3) vil have fortrinsret til at bestemme hvilke stiger, de vil sidde i. Når dette er afklaret, vil andre deltagere i riffelpuljen 2023-24 kunne benytte de ledige stiger, - så vi får reviret dækket bedst muligt af. Afskydning naturligvis i henhold til de gældende bestemmelser for riffelpuljen.

Vi vil også opfordre de af vores medlemmer, der har eget revir, til at deltage i denne store fællesjagt for hele Djursland med det overordnede formål at skabe overblik over bestandene af klovbærende vildt på Djursland. Og er man så også heldig at få noget med hjem til fryseren, er det jo kun ekstra godt.

Tilmelding gælder også, hvis du vil forsøge på dit eget revir, - af hensyn til statistik og afrapportering